Due the unavoidable delay in arrival of the Global Ocean Race (GOR) 40ft shipping container carrying spare sails and vital supplies for the double-handed Class40 teams, the Leg 4 start from Punta del Este, Uruguay, to Charleston, USA, has been postponed by one day to Monday 2nd April at 1500hrs.
While the leading GOR Class40, Cessna Citation, took just under 32 days to race the 6,700-mile Leg 3 from Wellington, New Zealand, through the Pacific, around Cape Horn and through the South Atlantic to Uruguay, the event’s 40ft shipping container carrying Race Organisation equipment and tools, hardware, spare sails and freeze dried food for the Class40 teams has not made such swift progress.
Josh Hall, Race Director of the GOR, explains: “Global shipping has been heavily impacted by the current financial crisis in terms of the number of ships sailing and the routes taken around the planet,” says Hall. “Escalating fuel prices for ships and trucks has also contributed to reducing the number of commercial vessels available and the flexibility of the routes between ports,” he adds.
The GOR’s shipping container left New Zealand shortly after the GOR fleet entered the Pacific Ocean and was bound for Singapore, Cape Town and the Uruguayan port of Montevideo, 50 miles west of Punta del Este. “While this is a setback in terms of the start date, our shipping partner, Peters & May; the Yacht Club Punta del Este and the Uruguayan Ministry of Tourism have been superb in ensuring that customs clearance and transhipment by truck from Montevideo to the waterfront here in Punta is as swift as possible. We particularly would like to thank Steve Franklyn at Peters & May who has worked tirelessly to sort this issue out,” comments Hall.
Alle ore 8. 02’ 46’’ di oggi, venerdì 27 giugno, dopo circa 145 miglia percorse, il maxi 100’ ARCA SGR timonato dallo skipper triestino Furio Benussi con il Fast and Furio Sailing Team, ha tagliato per primo in tempo reale
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Tre prove portate a termine dalle due flotte con vento dai 7 ai 11 nodi. Le prime classifiche: subito i favoriti in evidenza, ma occhio alle sorprese
Il Vismara Momi 80 di AngeloMario Moratti e Nicola Minardi de Michetti ha tagliato il traguardo alle 17.15'45’, il Farr 52 Lucifero di Giordano Cardini e Nanni Lombardi alle 17.53’18’, e il 50’ K9 dell’armatore Gianluca Giurlani alle ore 19. 22’36’’
La cerimonia di apertura del Campionato Italiano Assoluto di Vela d’Altura Edison Next a Capo d’Orlando, in Sicilia. Regate dal 25 al 28 giugno: 33 barche in corsa per i titoli italiani
La prima fase di regate ha registrato numeri da record: 131 atleti iscritti nei WASZP, la partecipazione più alta di sempre alla Foiling Week per questa categoria, e 32 barche in acqua per la flotta Switch One Design, la più numerosa mai riunita in regata
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Dei circa 12 mila pescherecci presenti in Italia, i 2 mila cosiddetti a strascico durante le attività di pesca ogni anno raccolgono circa una tonnellata di rifiuti che non possono però depositare a terra, se non a proprie spese