sabato, 24 maggio 2025


ARGOMENTI
IN EVIDENZA

j24    optimist    tre golfi    circoli velici    velista dell'anno    vele d'epoca    ryccs    rs21    porti    ilca    regate    meteor   

GLOBAL OCEAN RACE

Fully-crewed division announced for the GOR 2013-14

fully crewed division announced for the gor 2013
redazione

The double-handed Global Ocean Race 2011-12 (GOR) Class40s are currently picking up speed off Brazil in the 5,700-mile Leg 4 from Punta del Este, Uruguay, to Charleston, USA, having completed around 23,000 miles of racing since the start in Palma, Mallorca, last September and have, so far, visited three stopovers in South Africa, New Zealand and South America.

With some skippers racing in the current edition of the GOR already expressing interest in the GOR 2013-14 and with seven serious entries already lining up for the next edition, the GOR Race Organisation is in the process of formalising the next round-the-world challenge. The GOR 2013-14 format was constructed to include a single-handed division and a double-handed division with the same Team Entry option for the duos that is in place for the current race, permitting the opportunity to swap one co-skipper at each of the stopovers – an innovation that has proven appeal in cost-sharing for the circumnavigation.

Following consultation with a selection of round-the-world sailors and international sailing organisations and clubs, the decision has been made to include a third, fully-crewed (four crew) Class40 division for the GOR 2013-14, with up to three crew allowed to be changed in each stopover. There are three fundamental reasons behind this choice. GOR Race Director, Josh Hall, explains: “It is clear that we and the skippers would like more boats out on the water, regardless of the crew format,” confirms Hall.

There is also the beneficial cost implication of racing four-up with the option of swapping-out crew. “While we already have confirmed entries in the solo and double-handed divisions for the GOR 2013-14, we were stunned when our list of entries for the current race plummeted from 19 boats to six within two months of the start in Palma,” admits Hall. “For a class of racing yacht that is predominantly owner-driver, the current economic climate forced many of our potential entries to pull-out and weather the ongoing financial storm onshore, which is disappointing, but totally understandable,” he continues. “Sharing the campaign costs over a fully-crewed team of up to 15 sailors is a further incentive for professional and amateur sailors to fulfil their dreams and the take on the challenge of racing round the world.”


15/04/2012 23:51:00 © riproduzione riservata






I PIU' LETTI
DELLA SETTIMANA

RC44 Cup: Team Nika vince a Porto Cervo

Con due vittorie di giornata e un quarto posto è stato il monegasco Team Nika ad aver avuto la meglio sullo svedese Artemis Racing; terzo posto e ottimo podio per l’esordiente Gemera Racing

Tre Golfi: To Be vince il Campionato del Mediterraneo ORC 2025

La lunga offshore della 70ª Regata dei Tre Golfi assegna il titolo a “To Be”, l’Italia Yachts 11.98 dello Yacht Club Italiano

Tre Golfi: 130 barche al via

Condizioni ideali alla partenza nella rada di Santa Lucia. Inizia ufficialmente la grande altura della Tre Golfi Sailing Week 2025

Tre Golfi: Line Honours per Galateia

Il Wallycento di David Leuschen e Chris Flowers, socio del CRVI, completa le circa 150 miglia del percorso in 13 ore, 19 minuti e 42 secondi: arrivo a Napoli alle 5:54

Tre Golfi: doppia regata a bastone per i Maxi

Giornata intensa nel Golfo di Napoli per la flotta dei Maxi impegnata nel penultimo atto dell’IMA Maxi European Championship, ultima fase della Tre Golfi Sailing Week 2025

RC44: oggi sfida finale tra Nika e Artemis

Artemis Racing recupera e si avvicina al leader Team Nika con un solo punto di distacco

Sorrento: seconda giornata dell’IMA Maxi European Championship

Bella Mente vince in compensato la costiera tra Capri, i Galli e punta Campanella, Magic Carpet è il più veloce sul traguardo

É Marta Maggetti la Velista dell'Anno FIV

Uno spettacolare video ha svelato il risultato della decisione della giuria, consegnando definitivamente alla storia il nome di Marta Maggetti

Enrico Chieffi e Nando Colaninno vincono il VII Trofeo Seven Stars -Memorial Sergio Puosi.

Concluso dopo tre prove il tradizionale appuntamento riservato alle Star, nel campo di regata ottimale per la Classe sulla quale si cimentano i migliori velisti di tutti i tempi. Nel prossimo week end il Trofeo Gemmasofia

Gentlemen’s Cup 2025: vento, tecnica e spettacolo per le regine monotipo del Garda

Un weekend spettacolare esalta i migliori equipaggi delle classi Dolphin81, Protagonist 7.50, Asso 99 e Classe Fun

Utilizzando questo sito accetti l’uso di cookie per analisi e pubblicità.  Approfondisci