As the first 24 hours of racing elapsed since a relatively benign,  sticky departure from New York, it was Sidney Gavignet and the  international crew of Musandam-Oman Sail which set the bar, heading for a  first day’s run of around 610 miles. The team which includes two less  experienced Omani sailors – Moshin Al Busaidi and Fahad Al Hasni - were  just under five miles ahead of Seb Josse’s Gorupe Edmond de Rothschild.  	During a first night during which FONCIA skipper Michel Desjoyeaux  admitted that they had initially struggled to find their ideal  configuration and pace, Gavignet and his crew took the lead during the  small hours of Sunday. Though they latterly conceded a few miles to  Josse and his crew, Musandam-Sail Oman showed a sustained speed  advantage, averaging more than 30kts.   	“We are just trying to hang on. It is as simple as that” Gavignet reported Sunday afternoon,  “We have just had our first nose down at 32kts. It was not so nice.  Temperatures are warm but it is still difficult to sleep. It is all good  on Oman Sail. Moshin and Fahid are doing great”  	If the morale was high on board the race leaders, there was  disappointment for Stève Ravussin and the crew of Race for Water. The  Swiss flagged team were coming to terms with damage to their daggerboard  they sustained around 0500hrs Sunday morning after hitting a partially  submerged container whilst they lead the race.   	The skipper reported: "Our daggeboard is broken at different levels  and there is not too much more that we can do.  We have put it back in  place but lost time during the repair and the checking the boat over but  now are back at race pace. We are in winds of 25 knots and 3 metres  seas.”  	The fleet remained tightly matched with just six miles of lateral  separation between Musandam-Oman Sail to the south and the track of  Groupe Edmond de Rothschild and Foncia slightly to the north.  	Weather forecasts confirm at least another two days of high speed conditions.
 	Three of the crew, including composite expert Yvan Ravussin were  charged with effecting a composite repair to the damage, and this  afternoon they reported that they had the board back in place, though  not fully immersed and powered up.
Giornata difficile tra piovaschi e vento irregolare, ma il programma va avanti. Le classifiche aggiornate a metà campionato: si delinea la corsa ai titoli italiani. Impegno premiato per atleti e Comitati di regata, solo i windsurf femminili a terra
Vento da leggero a medio, mare in aumento nel pomeriggio: tante regate per tutti - Le prime classifiche nelle varie classi: l’oro di Parigi 2024 Marta Maggetti seconda - Nacra 17: subito primi i vicecampioni del mondo Gianluigi Ugolini e Maria Giubilei
Giornata a due facce: tanto sole e regate per alcune classi, a Mondello poco vento. Le classifiche prima della finale: domenica 2 novembre si assegnano i titoli
La sanzione è dovuta alla perdita di una zattera di salvataggio durante la prima notte di regata. Gli elementi di sicurezza, come la zattera di salvataggio, sono piombati e la rottura di un piombo comporta l’applicazione della suddetta penalità
Dopo tre giorni di bonaccia, la flotta ritrova il vento e la corsa prende vita
Giornata finale senza vento e senza regate, classifiche invariate. Tutti i titoli, i podi assoluti, giovanili e Open. Il Trofeo Challenge Carlo Rolandi per Società al Gruppo Sportivo della Guardia di Finanza
Corentin Douguet e Axel Tréhin, che avevano preso il comando della regata nel Golfo di Biscaglia, concludono questa parte del percorso in 2 giorni e 18 ore
Così come i team internazionali della 52 SUPER SERIES hanno definito i propri obiettivi pre-stagionali per raggiungere il miglior risultato possibile a fine stagione, così il circuito definisce gli obiettivi di sostenibilità per l’anno
Sabato 8 e domenica 9 novembre due giornate di regate con la regia del Circolo Velico Riminese
Grande prestazione di tutta la squadra che ha vinto 9 medaglie sulle 12 in palio