With less than 600 nautical miles to their pit stop for repairs in Puerto Montt, skipper Chris Nicholson insists CAMPER can still win the Volvo Ocean Race.
“We’ve got to understand that this race is still wide open,” he said on Sunday as the shore crew estimated the boat’s arrival in the Chilean port late on Tuesday (April 3) or early on Wednesday (April 4). “You know it was only a month ago that everyone was saying that Telefonica were untouchable. Now all of a sudden Groupama have stepped up to the throw. Essentially if we hadn’t broken the boat, we would have featured heavily in this leg. There’s no way we’re giving up on all of our dreams of winning this race. We could walk out of this leg hopefully with a fourth. We just h! ave to have a look a bit further down the track to all the points that are on hand in all the in-port racing and the offshore legs.”
CAMPER had led the fleet in this fifth leg from Auckland to Itajai, Brazil before suffering bow damage in brutal Southern Ocean conditions. But the blow of having to suspend racing and stop for essential repairs will be softened by a fourth-placed finish that would see them claim 15 valuable points in the race for the trophy.
Nicholson stressed it was going to take a Herculean effort from the sailing crew and shore crew to get the boat repaired quickly and to Itajai in good shape ahead of the in-port race and Leg 6 start.
“There’s no two ways about what we’re embarking on here,” he said. “It’s pretty difficult, (we’ve spent) a lot of time at sea. Even though we have been planning this for some days now, our focus is gravitating back towards when we rejoin this leg.”
Media crew member Hamish Hooper believes shore crew manager Neil ‘Coxy’ Cox will oversee a speedy turnaround in Puerto Montt.
“Coxy and our guys are poised like a Formula One racing pit crew, ready to shred carbon as soon as the lines are tied off the dock,” Hooper said.
Aria, varata nel 1935 dal cantiere Costaguta di Genova Voltri, ha vinto alla 26esima edizione delle Vele d'Epoca di Imperia la Coppa Imperia messa in palio per la Classe 8 Metri Stazza Internazionale
Al C32 di Alessandro Comuzzi la 20^ Punta Faro Cup e il Memorial Barison. Flamenco si aggiudica la Juris Cup e My Life vince la classifica speciale Rotary Club
Il prevalente vento da Nord affievolisce lo scambio termico: programma ridotto. Le classifiche e le regate aggiornate a un giorno dal termine del campionato. Incontro al FIVillage con le medaglie azzurrine della stagione della vela giovanile
Disputato per la prima volta in Svezia nel 2022 e seguito dalle edizioni in Spagna (2023) e Norvegia (2024), il Campionato del Mondo ORC DH giunge per la prima volta in Italia e in Adriatico, nel punto più a nord del Mediterraneo
Le previsioni di vento leggero si sono purtroppo trasformate in bonaccia nel primo giorno della Maxi Yacht Rolex Cup e per domani la situazione non cambierà; partenza anticipata alle ore 11 per sfruttare la previsione di brezza mattutina
Ricorrono 40 anni dalla prima sponsorship Rolex alla Maxi Yacht Rolex Cup. Due Campionati Mondiali in palio nell’edizione di quest’anno
Si sono chiusi sul Garda Trentino i Campionati Italiani Giovanili delle classi in Singolo Kinder Joy of moving 2025, una delle Regate di riferimento della Federazione Italiana Vela che ha riunito sei classi e oltre 500 veliste e velisti da tutta Italia
Vincitori di giornata, nelle rispettive classi sono: V, Django 7X, Oscar 3, H2O, Moat
Dopo cinque adrenaliche regate, con vento teso da nord e mare con onda, la vittoria finale va Luna e Giovanni Di Biagio della Liberi nel Vento davanti a Giulio e Corrado Guerrini del circolo Marinando 2.0 di Ravenna. Terze Alessandra Coppola e Cerri Sofia
Vincitori di giornata nelle rispettive classi sono stati V, Ganesha, H2O, Moat. Le prove a bastone per la classe Maxi Grand Prix non si sono potute svolgere per il vento molto intenso