The ACCIONA Sailing Team has been informed by its skipper Javier "Bubi" Sansó that the boat ACCIONA 100% EcoPowered has had to modify its sailing route having suffered a little damage to the track of the main sail halyard whilst sailing in very harsh sea and wind conditions.
At around 18.00 on Wednesday 14th November the skipper from Mallorca saw his main sail come down after a piece of the mainsail halyard track system failed (the line used to raise and lower sails.)
Faced with the sudden dropping of the mainsail in winds of 30 knots and a rough sea with waves of up to four metres, Sansó was forced to modify his route from 213º to 147º and find a downwind position that would enable him to make a first assessment of the situation.
With a damaged part and the halyard at the top of the mast, Sansó will look for calmer sea conditions that allow him to go up to the top of the mast and recover the part and the halyard and be able to continue sailing under full sail.
The damage is not serious as Javier Sansó was keen to reassure his shore team and the situation is being monitored:
"This afternoon whilst I was sailing without any problem the part that attaches the main sail into the halyard track broke. I can't do anything until the weather improves and í can go up the mast to get the part and the main sail halyard back. Once I am back down it will just take me a few hours until I am back sailing again. The worst thing will be the 48 hours that I am going to lose. But this is a tough and long race and there is still a lot to be done".
Photo Credit: Jesus Renedo
“Abbiamo la fortuna di portare il nome dell’Italia nel nostro brand, e vogliamo che ogni componente, ogni fibra, ogni finitura parli la lingua del nostro saper fare"
Giornata difficile tra piovaschi e vento irregolare, ma il programma va avanti. Le classifiche aggiornate a metà campionato: si delinea la corsa ai titoli italiani. Impegno premiato per atleti e Comitati di regata, solo i windsurf femminili a terra
Vento da leggero a medio, mare in aumento nel pomeriggio: tante regate per tutti - Le prime classifiche nelle varie classi: l’oro di Parigi 2024 Marta Maggetti seconda - Nacra 17: subito primi i vicecampioni del mondo Gianluigi Ugolini e Maria Giubilei
Line Honours al 100' Black Jack, vittoria assoluta per il 72' Balthasar. Le italiane Django Deer, Lunatika (nella foto) e Mon Ile vincono le rispettive classi, IRC 2, Double Handed e ORC 5
Armel Le Cléac’h e Sébastien Josse hanno deciso di rientrare nella loro base di Lorient per sostituire i pezzi dannegiati e ripartire in fretta
La sanzione è dovuta alla perdita di una zattera di salvataggio durante la prima notte di regata. Gli elementi di sicurezza, come la zattera di salvataggio, sono piombati e la rottura di un piombo comporta l’applicazione della suddetta penalità
Dopo tre giorni di bonaccia, la flotta ritrova il vento e la corsa prende vita
Corentin Douguet e Axel Tréhin, che avevano preso il comando della regata nel Golfo di Biscaglia, concludono questa parte del percorso in 2 giorni e 18 ore
Giornata a due facce: tanto sole e regate per alcune classi, a Mondello poco vento. Le classifiche prima della finale: domenica 2 novembre si assegnano i titoli
Sabato 8 e domenica 9 novembre due giornate di regate con la regia del Circolo Velico Riminese