With 300 miles to go to enter the Pacific Ocean, making between nine and 10 knots, Italy’s Alessandro di Benedetto, on his 1998 Finot Conq designed Team Plastique, has a fighting chance of passing in to the world’s most expansive ocean at its western entrance just before the two leaders depart in the east, at Cape Horn. Oceanic adventurer Di Benedetto passed the East Australia gate last night, just over 5000 miles behind race leader François Gabart who is back at the head of the Vendée Globe fleet.
The two leaders are racing with courses only 7 miles apart in modest 13-17kts NW’ly winds as they reach towards Cape Horn where it seems increasingly likely that it will be the more friendly, benign face of the feared mariners’ landmark that the 29 year old Vendée Globe first timer Gabart will encounter Tuesday evening. In third place Jean-Pierre Dick’s margin to the leaders remains relatively static as he keeps pace with them, some 318 miles behind.
The biggest distances sailed in the 24 hours up to 0500hrs UTC this morning were made by Bernard Stamm (440 miles) and Javier Sanso (425 Miles). Stamm has been cutting distance to Arnaud Boissières virtually since he rejoined the race course three days ago after his technical stop, and this morning was just 49 miles behind the Frenchman’s Akena Vérandas. Sanso, chasing down Dominique Wavre (Mirabaud) is now at 100 miles behind and has averaged more than 3 knots quicker over the last 24 hours. The Spanish skipper from Palma, Majorca’s desire is to be back with Wave and Mike Golding (Gamesa) by Cape Horn. Golding was 300 miles from the Pacific West gate this morning.
Four hundred miles ahead of Golding Jean Le Cam (SynerCiel) has completeted that Pacific West Gate and enjoys relative isolation in a solid fifth place as he has Alex Thomson 1000 miles ahead on Hugo Boss. The British skipper has still 1530 miles to make to Cape Horn but will be delighted to finally complete a solo passage of the infamous point. As for the two leaders they are still more than two days ahead of the race record and might still break 80 days.
Dal 6 al 13 luglio 2025 prende ufficialmente il via il Campionato del Mondo Moth 2025, ospitato dalla Fraglia Vela Malcesine e preceduto dal Pre-Mondiale in programma il 4 e 5 luglio
American Magic Quantum Racing torna leader del Rolex TP52 World Championship CASCAIS 2025 alla fine di una quarta giornata travagliata per il team americano
Paprec di Jean-Luc Petithuguenin è il leader Rolex TP52 World Championship CASCAIS 2025 alla fine della terza giornata. Oggi una sola regata con condizioni letteralmente diverse da ieri. American Magic Quantum Racing non brilla e cede lo scettro
Già 35 i concorrenti che prenderanno parte alla tappa adriatica del Campionato Italiano Offshore FIV. Alesandro Gattafoni e la sua “125 miglia per un respiro” partner speciali della regata internazionale
Giunge al termine oggi la 21^ edizione della Coppa Europa Smeralda 888, tradizionale evento organizzato dallo YCCS sin dal 2001 e inserito all’interno del circuito della Classe
Il classicissimo appuntamento con la regata offshore Trieste – San Giovanni in Pelago – Trieste ritorna nella sua 64sima edizione e per la prima volta a calendario nel mese di luglio
American Magic Quantum Racing vince il Rolex TP52 World Championship CASCAIS 2025, alla fine di una quinta giornata in controllo per il team americano, ma Paprec ci crede fino alla fine
Con Telepass Mare Ponza diventa possibile effettuare il pagamento del ticket ambientale direttamente dal proprio smartphone, scaricando l’app dedicata, a prescindere che si sia cliente Telepass
I 137 atleti in rappresentanza di 25 nazioni hanno affrontato il primo giorno di regate in condizioni decisamente insolite per Malcesine, con un meteo instabile che ha reso la giornata complessa ma comunque emozionante
In rappresentanza dello Yacht Club Costa Smeralda (YCCS), il Team Django, guidato da Giovanni Lombardi Stronati, regaterà con due imbarcazioni: l’innovativo wallyrocket51 Django e il collaudato JPK 1180 Django